עיצוב פנים דירות – לחבר בין פרקטיות ליופי

כולנו רוצים לגור במקום שהוא קודם כל כיפי ונעים, נראה טוב ובעל מראה אסתטי התואם את הטעם האישי ולא פחות חשוב- נוח ופונקציונלי. על מנת לחבר בין יופי לפרקטיות, בין אסתטיקה לנוחות, חשוב לקחת בחשבון הרבה מאוד פרטים קטנים שלבעל הבית, גם אם יקדיש את מירב הזמן והמאמץ לתכנון, אין את הזמן המספיק וגם הניסיון בכדי לעשות זאת. לכן, על מנת להביא לתוצאה הטובה ביותר, מומלץ לבצע עיצוב פנים דירות בעזרת מעצב פנים מקצועי שידע לאסוף נתונים, לחבר וליצור את התוצאה הטובה ביותר.


להכיר את צרכי וחיי הדיירים

על מנת לבצע עיצוב פנים דירות בצורה הטובה ביותר, על מעצב הפנים קודם כל לאסוף נתונים רבים ככל האפשר הן על הסביבה ועל המגרש בו נמצא הבית, למשל האם ישנן זכויות להרחבה, אם כן, לאילו כיוונים, האם ישנן תכניות בניה בסביבה הקרובה שיכולות להשפיע על שיקולי עיצוב הפנים ועוד. מעבר לנתונים אלה, על מעצב הפנים לרדת לפרטים בכל הנוגע לשגרת חיי הדיירים: מיהם הדיירים, מהי שגרת היומיום שלהם, האם ישנה שגרת אירוח? האם לארוחות סביב שולחן? בסלון או דווקא בחצר? כמובן שיש להכיר את הדיירים בכל הנוגע לטעמם האישי וסגנון העיצוב המועדף עליהם. כל אלה משפיעים משמעותית על תכנון בתים וגם עיצוב פנים דירות.


עיצוב פנים דירות במגוון סגנונות

היום ישנם מספר סגנונות עיצוב מובילים ומוכרים, קו עיצובי על פיו הולכים מעצבים כשהם מתכננים עיצוב פנים דירות. אחד הסגנונות האהובים במיוחד בישראל הוא הסגנון הכפרי הכולל בתוכו שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ או אבן טבעית, שילוב צבעים חמימים ופריטים דקורטיביים בסגנון וינטג'. סגנון זה נפוץ במיוחד במטבחים. סגנון אחר הוא הסגנון המודרני המאופיין בקווים נקיים, מינימליזם בעיצוב, שימוש בחומרים כמו מתכת או זכוכית. בעיצוב מודרני במיוחד בולטים במיוחד צבעי שחור ולבן. סגנון שלישי הוא הסגנון האקלקטי המחבר בין מספר סגנונות ומשלב אותם באופן הרמוני.
מחפשים לעשות שינוי עיצובי בדירה שלכם? שינוי שישנה את מראה הדירה והתחושה המתקבלת מבלי לבצע שיפוץ גדול מדי? ליאת באר היא אדריכלית ומעצבת פנים בעלת ניסיון של מעל עשרים שנה הן בעיצוב חללים פרטיים והן עסקיים ותבצע את השינוי בהתאם לרצון ולצרכים שלכם.

עיצוב פנים דירות, כללי אצבע חשובים 


עיצוב ואדריכלות, עד כמה זה מסובך? אין ספק, ספרים רבים נכתבו על נושאי עיצוב ואדריכלות. אך עבור בעלי בתים ודירות, אין זמן או חשק לקרוא בספרים בעובי של אנציקלופדיה. אם אתם מתעניינים בעיצוב הבית באופן מעשי, יש לנו כמה כללי אצבע חשובים בשבילכם. עיצוב פנים דירות – כך תעשו זאת נכון. 


עיצוב פנים דירות, מסגרת זמן 


כדאי להחליט על מסגרת זמן שבה משקיעים בעיצוב הפנים. תכננו את הזמן שאותו תרצו להשקיע בתכנון תוכנית. תכננו כמה זמן תרצו שהשיפוץ עצמו יתבצע. קבעו מסגרת זמן כדי שתוכלו להעביר בצורה מסודרת את הדברים לאנשי המקצוע, בין אם מדובר במעצבת פנים ובין אם מדובר בקבלני השיפוצים, האינסטלטורים וכל היתר. 


עיצוב פנים מסגרת תקציב 


אפשר לשפוך הרבה מאוד כסף על עיצוב פנים. אפשר גם לבצע עיצוב בתקציב יחסית מוגבל. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות. אך על דבר אחד אי אפשר ופשוט אסור לוותר. אסור לוותר על קביעת מסגרת תקציב. תמיד, וזהו כלל במלוא מובן המילה, עיצוב פנים דירות שלא מבוצע במסגרת תקציבית ברורה יוביל אתכם להוצאות לא צפויות. שבו וחשבו כמה זמן וכמה כסף תוכלו להרשות לעצמכם להשקיע בשיפוץ ובעיצוב הפנים. אם נתקלים בקשיים, שתפו בזאת את האדריכלית שלכם. 


עיצוב פנים ובניית קונספט 


כשיש לכם מסגרת זמן וגם מסגרת תקציבית, אפשר להשלים את גיבוש הקונספט. איזה סוג של עיצוב אתם מעדיפים. אורבני או כפרי. קומפקטי או מרווח. האם הרעיון הוא לעצב בית שמותאם לבני הגיל השלישי או שמדובר על עיצוב לבית שבו מרחיבים את המשפחה ומגדלים ילדים. זה הזמן לחשוב על המוטיבים המועדפים. על עיצוב החדרים השונים והקו המחבר ביניהם. איזה שימוש ייעשה בצבעים, האם מעדיפים חיפויים כאלה ולא אחרים. 
חשוב לציין, למען הסר ספק, כי מעגלי ההחלטות ההלו לא בהכרח נפרדים. כלומר, ניתן לבנות קונספט תוך כדי הרכבת תקציב לשיפוץ ועיצוב פנים. רוצים להרגיש יותר בנוח בבית? לשפר, לעצב, לשפץ או לבנות? עיצוב פנים דירות עם ליאת באר, המפתח שלכם לאיכות חיים. להרגיש באמת בבית. 

עיצוב פנים דירות בהתאם להעדפות
כל יחיד וכל משפחה, מעוניין לשנות מעת לעת את המראה הכללי בבית ואת האווירה. עיצוב פנים דירות מאפשר לבצע את השינויים כאמור, מבלי להשקיע הון עתק בשיפוצים כלליים, שבירת קירות או שינויים קרדינאליים בדירה. מהו עיצוב הפנים לדירה? מהם האמצעים להשגת המראה והאווירה הרצויים בבית? היכן ניתן לבצע עיצוב מחדש של פנים הדירה ביעילות ותוך התאמה לדרישות ולהעדפות של כל בני המשפחה? בשורות להלן נרחיב מעט את היריעה בכל הקשור בעיצוב החללים הפנימיים בבית.


עיצוב פנים דירות – מה זה בעצם


עיצוב הפנים של דירות ובתים גדולים וקטנים, הוא למעשה סוג של מתיחת פנים. אמנם בדרך כלל, מתיחת פנים מזוהה עם תהליך ארוך ובדרך כלל יקר, אבל עיצוב הפנים עשוי להשיג את אותה המטרה בקירוב, תוך שימוש באמצעים זמינים וזולים מאד, יחסית לשיפוצים הכוללים שינויים משמעותיים בחללים של הבית. זאת, שלא לדבר על אישורים הנחוצים לשם ביצוע שיפוצים. האישורים כאמור הכוללים בדיקה ואישור של מהנדס או של אדריכל. האמצעים הזמינים כאמור לעיל לביצוע עיצוב פנים דירות כוללים תאורה הולמת ושינויים קוסמטיים, בלא צורך בשיפוצים כוללים. עם האמצעים הנחשבים לכלי העבודה של המעצב ניתן למנות ריהוט, תאורה וכן צבעים או כיסויים לקירות. גם בנייה בגבס ניתן לכלול תחת ההגדרה הרחבה של עיצוב הפנים. זאת, למרות שמדובר בעבודה מסובכת ויקרה יותר מהממוצע.  


עיצוב מחדש לבתים ודירות


עיצוב הפנים של דירות ובתים מתבצע באמצעות שימוש מושכל בכלים כאמור לעיל. צירוף של תאורה עם ריהוט בעל אופי מסוים, עשוי לייצר אפקט מעניין מאד. תאורה עמומה יחד עם ריהוט כבד, יכול לייצר אווירה עשירה ורומנטית. מנגד, תאורה בהירה וריהוט מינימליסטי יכול לייצר הרגשה של מרחב גדול יותר מכפי שהוא באמת. אם יש לך עניין בביצוע עיצוב פנים דירות, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של ליאת באר, אדריכלות ועיצוב פנים, יחזרו אליך בהקדם ויסייעו לך להשיג את המראה והאווירה הרצויים בבית. אם קיימת דרישה לכך, עיצוב פנים מאפשר גם לייצר מראה ואווירה שונים בכל אחד מהחדרים בבית בנפרד.

בואו נדבר

השאירו פרטים בטופס ונשוב בהקדם.

כל הזכויות שמורות לליאת באר - אדריכלות ועיצוב פנים