עיצוב חנויות


רבים הם אלו מקרב בעלי העסקים הסבורים שדיי במוצר איכותי על מנת להפוך עסק סטנדרטי לעסק מצליח, ועוד רבים אחרים הנוטים לחשוב כי עיצוב חנויות מסתכם בצביעת החלל בגוונים מרשימים, טיח יוקרתי ונברשת מפוארת, כשלמעשה מדובר בתוצר שונה לחלוטין.

תחום עיצוב החנויות עושה אמנם שימוש באלמנטים מתחום עיצוב הפנים כגון תאורה וקומפוזיציה, חומרי גלם וגמר, סכמות צבעים וכדומה, אך מנגד יעדיו שונים מהיעדים עליהם נשען עיצוב פנים של מבני מגורים, ומכוון להזרמת הלקוחות אל החנות, מתוך שאיפה להקנות להם את החוויה שבסופה הם גם ירכשו את המוצרים, כאשר הדרך שבה נרכשו אותם המוצרים תהיה נעימה ומתגמלת, ותוביל את הלקוחות לשוב ולעשות זאת עוד פעמים רבות נוספות.

עיצוב חנויות- להעברת המסר באמצעות כל החיישנים, הרגשות והחושים. עיצוב חנויות נכון עושה שימוש בידע ובמיומנויות מתחום עיצוב הפנים, כשההיבט האסתטי מיועד להוות כלי תומך לפעולות המכירה, תוך פנייה ישירה אל תת המודע וחושיו של הלקוח והעברת המסר באמצעות כל החיישנים, הרגשות והחושים.

יחד עם זאת, החושים האנושיים בעלי יכולת לאתר צרימה מכל סוג שהוא, צרימה המתורגמת לתחושה בלתי נוחה, ואי נוחות תמנע מהלקוח לבצע את הרכישה. על כן, בתהליך הכרוך בעיצוב חנויות יעיל חשוב להקפיד על דיוק מרבי בהעברת המסרים, במטרה להבנות את אמונו של הלקוח, תוך שימוש באלמנטים מתחום עיצוב הפנים לצורך שימת דגשים על פרמטרים מתחום השיווק והייעוץ העסקי.

בתהליך עיצוב סביבות מכירה וחנויות, חשוב להקפיד על שיח דו כיווני עם בעל העסק, והשקעת המחשבה ומיקודה בהבנת המסר הברור של בית העסק.

בניית מודל עסקי להעברת מסר עסקי שיווקי חד ומדויק
השלב ההתחלתי והחיוני ביותר בתהליך עיצוב חנויות כרוך בבחינת המודל העסקי, קהלי היעד הפוטנציאליים ועוד מגוון רחב של פרמטרים שיווקיים נוספים, לצורך הבניית מסר עסקי שיווקי חד ומדויק.

מסר ברור, חד וקצר מהווה את התשתית שעליו נשענת עבודת עיצוב החנות, והחל מהשלב שבו נבחר המסר הנכון הופכת משימת העיצוב לזורמת, קלילה וכמעט טכנית.

יישנן מספר גישות שיווקיות שעליהן נשען העיצוב העסקי, כשאחת מהגישות הללו דוגלת בשליטה על התנהגותו של הלקוח כ"נשק סודי" לצורך העלאת רף המכירות, באמצעות שימוש במספר אלמנטים פסיכולוגיים מתעתעים כגון ריחות ליצירת חשקים והפחתת רמת ההתנגדות של הלקוח.

עיצוב חנויות: שדרוג חווית השהייה בבית העסק


שיטות נוספות הן מסלולים מסועפים לאיבוד ההתמצאות ובכך להאריך את משך השהייתו בבית העסק או לחלופין כסאות בלתי נוחים לקיצור משך שהייתו של הלקוח במסעדות מזון מהיר, זאת לצורך העלאת תחלופת הלקוחות. שיטות נוספות כוללות אלמנטים המובילים לבלבול הלקוח במטרה להביאו לכדי מצב שבו ירכוש הרבה מעבר לצרכיו.

עיצוב חנויות על פי גישה זו מסתכנת ביצירת אפקט הבומרנג, ומומלץ להסתייע בעקרונות של הכרת הלקוחות הפוטנציאליים ושאיפה לשדרג את חוויית השהייה בבית העסק באופן שיוביל אותם לרכישה נבונה ומושכלת ומתוך חשיבה ארוכת טווח.

בואו נדבר

השאירו פרטים בטופס ונשוב בהקדם.

כל הזכויות שמורות לליאת באר - אדריכלות ועיצוב פנים