עיצוב בתים פרטיים: טשטוש הגבולות שבין החלל הפנימי והחלל החיצוני

עיצוב בתים פרטיים, וילות או דירות גן מהווה קטגוריה ייחודית ומורכבת בתחום עיצוב הפנים ולפיכך דורשת התמחות של איש מקצוע מנוסה.

מדובר, אמנם, בתחום שנעשה בהתאמה פרטנית לטעם האישי והסגנון המועדף על הלקוח עצמו, אולם להבדיל מעיצוב דירות קטנות, עיצוב בתים פרטיים מצריך התייחסות אל כלל חללי הבית כמכלול שלם, כאשר כל חלל ספציפי מעוצב בהתאמה מלאה אל הקונספט העיצובי הכללי.

מעצבת הפנים ליאת באר מסבירה שכבר בתחילת התהליך מגובש הסגנון העיצובי, תוך כדי דו שיח מתמיד ורציף בין מעצב הפנים לבין הלקוח. כמו כן, במהלך תכנון ובחירת הקונספט המרכזי שלפיו יעוצב הבית הפרטי, יש להתייחס, בין היתר, למכלול מאפייניה של הסביבה.

עיצוב בתים פרטיים: טשטוש הגבולות שבין החלל הפנימי והחלל החיצוני

עיצוב בתים פרטיים | ליאת בארלדוגמה, במקרה של בית באזור פרברי כמו כפר או מושב, תהיה העדפה לעיצוב פנים כפרי, בעוד שבית הממוקם באזור אורבני עירוני, אזי העיצוב יהיה על פי רוב בקווים מודרניים, נקיים, ישרים ומינימליסטיים.

עם זאת, כשניגשים לעיצוב בתים פרטיים, נקודת הפתיחה מתייחסת לא רק לנתוני הסביבה ומאפייניה, אלא גם לחלוקה נכונה של החלל, ליחס שבין החללים השונים, לפתחי הכניסה אל הבית והיציאה אל החצר או הגינה, וכן הלאה, מתוך שאיפה ליצור זרימה הרמונית וטשטוש הגבולות שבין החלל הפנימי והחלל החיצוני שעוטף את הבית.

מעצבת הפנים ליאת באר מוסיפה ומציינת שלעתים קרובות נוקטים מעצבי פנים בקו עיצובי אחיד, אולם ישנם גם פעמים שבהם מתקבלת החלטה לעצב כל חדר בסגנון עיצובי אחר, בהתאם להעדפותיו ורצונו של הלקוח.

הבנה מעמיקה בכל הנוגע לטעמו, צרכיו, חלומותיו ומאווייו של הלקוח

בניגוד לעיצוב פנים של דירות קטנות, המתאפיינות בחלל קטן ומספר חדרים מצומצם, עיצוב בתים פרטיים מיושם, כאמור, באופן שונה, אם בשל השוני המשמעותי בגודל השטח ומספר החדרים ואם בשל התוספות שאינן קיימות בדירות מגורים, כגון מספר כניסות ויציאות, מספר חדרי אמבטיה ושירותים, וכן מרתף ואו עליית גג, גרם מדרגות פנימי, מעקות וכן הלאה.

לפיכך, לא זו בלבד שעיצוב בתים פרטיים דורש מקוריות, יצירתיות, מעוף והשראה, אלא גם הבנה מעמיקה בכל הנוגע לטעמו, צרכיו, חלומותיו ומאווייו של הלקוח, תוך כדי התייחסות לסגנון החיים המאפיין את המשפחה, התנהלותה השוטפת בחיי השגרה, הרגליה וצרכיה האינדיבידואליים, כמו, לדוגמה, תכנון מטבח גדול ומאובזר עבור משפחה חובבת בישול ואפייה, או הקצאת סלון גדול ומרווח עבור משפחה שבעליה מרבים לארח.

בואו נדבר

השאירו פרטים בטופס ונשוב בהקדם.

כל הזכויות שמורות לליאת באר - אדריכלות ועיצוב פנים