תכנון ועיצוב בתים פרטיים: אסתטיקה לצד פרקטיקה

אם תשאלו מעצב פנים בכנות לדעתו, רובם יאמרו לכם כי עיצוב בתים פרטיים נחשב לטופ שבטופ בתחום העיצוב. במרבית המקרים, אין זה בגלל התשלום, אלא מאחר ובית פרטי פורש בפני מעצב הפנים קשת עצומה של אפשרויות שונות, מרחב גדול מזה הקיים בדירות, ומציב בפניו אתגרים, שאותם עיצובן של דירות מגורים איננו מציב.

כמו קנווס ענק המשתרע לפני צייר מחונן, עבור מעצבי פנים, המרחבים בהם מאופיינים הבתים הפרטיים הינו משאת הנפש של מרביתם.

בתים פרטיים מעוררים גם אתגרים

המרחב הגדול העומד לרשות מעצב הפנים, אין פירושו שהוא יכול לשפוך לתוכו את כל סגנונות העיצוב שיחפוץ, את כל הידע שלו ושאיפותיו-האישיות. כאן, קיימים מספר אתגרים נפוצים. הראשון בהם, הוא הצורך לבחור בסגנון מסוים מבלי "להעמיס" על עיניו של המבקר בבית (לא כל שכן על אלה הגרים בתוכו). ניקח למשל, בית המעוצב בסגנון רטרו. בחדר השני בו תבקרו, סגנון זה עלול להעמיס עליכם וליצור תחושה של Too Much.

אם כן, על המעצב לדעת לשלב בין הסגנונות השונים, תוך יצירת איזון והמשכיות רעיונית ביניהם, וללא "קווי תפר" בולטים מידי בין הסגנונות השונים. האתגר השני העומד בפני מעצב פנים המתמחה בעיצוב בתים הוא, ההתנגשות האפשרית בין הדרך בה המעצב רואה את הבית (העיצוב האופטימלי בעיניו) לבין צרכיהם האמיתיים של האנשים שיגורו בבית המעוצב.

פרקטיקה מעל לכל?

לכל אדם או משפחה ישנם הרגלים ואורח חיים משלהם, אשר איננו זהה לאורח החיים של אנשים ומשפחות אחרים. ארוחות משותפות בסלון, שהיה באוויר הפתוח בחצר הבית וכד', הם המאפיינים הספציפיים של משפחה מסוימת, ולכן, בית שיעוצב עבורם, יצטרך להיות פרקטי ופונקציונאלי ולהתייחס לכל אחד מבני המשפחה ולהעדפותיו בנפרד ואף להווי ולאורח חייהם כמשפחה. זהו אתגר שקשה מאד לעמוד בו, מאחר והוא דורש מהמעצב להשיל מעליו את המטענים וההעדפות שלו-עצמו ולהפוך ל"ספוג" הסופג את העדפות הלקוחות ומתרגם את רצונותיהם ותכתיביהם, באמצעות הידע שלו וניסיונו, לכלל עיצוב בית פרטי מושלם.

האם ניתן לעצב את ביתכם בכוחות עצמכם?

לא נאמר כי הדבר בלתי אפשרי, אבל קרוב מאד לכך. בעלי בתים רבים שהחליטו שלא להיעזר בשירותי מעצב פנים המתמחה בעיצוב בתים, מצאו את עצמם מתמודדים עם שורה של החלטות, אשר רק היכרותם עם עצמם ועם העדפותיהם, אינם מספיקים כדי לבחור בדרך המתאימה ביותר. מאחר ומעצב פנים מחויב להתעדכן בכל החידושים התדירים בתחום, יתכן גם, כי עיצוב-עצמי שכזה, עלול להותיר אתכם הרבה מאחורי ימינו-אנו ומאחורי השינויים שהתחוללו. כך שעבודה, יד ביד עם מעצבת פנים המתמחה בתחום הבתים הפרטיים כמו ליאת באר, עדיין נחשבת לדרך הטובה והמבטיחה ביותר לזכות בבית יפה ופונקציונאלי.

בואו נדבר

השאירו פרטים בטופס ונשוב בהקדם.

כל הזכויות שמורות לליאת באר - אדריכלות ועיצוב פנים