עיצוב פנים לדו משפחתי

דילמות תכנוניות לעיצוב פנים לדו משפחתי

אחת הבעיות המרכזיות האופייניות לעיצוב פנים לדו משפחתי נוגעת לעובדה שמדובר בדרך כלל בתכנון האדריכלי של בית משוכפל וחסר כל ייחוד. דילמה תכנונית זו מציבה אתגר בפני האדריכלים, שכן השאיפה היא ליצור הפרדה ברורה בין שני הבתים, כך שכל אחד מהם יזכה לחותם עיצובי הייחודי לו.

מנגד, חשוב להימנע מסיטואציה שבה החזית החיצונית הכללית מתאפיינת בשני סגנונות עיצוביים הנוגדים זה את זה באופן קיצוני, כמו לדוגמה בית אחד המעוצב בקווים כפריים עדינים, בעוד הבית הנושק לו הנו בסגנון הייטקי מודרני. ניתן לעקוף מגבלה זו על ידי תכנונם של שני הבתים הדו משפחתיים באמצעות אותו משרד לאדריכלות ואותו קבלן ביצוע.

הקושי: שני מגרשים צרים וארוכים בעלי שלושה כיווני אוויר בלבד

תכנון והקמת שני הבתים הדו משפחתיים על ידי אותו משרד אדריכלות ואותם אנשי מקצוע, לא זו בלבד שהדבר מאפשר תכנון של חזיתות תואמות, תוך הפרדה נכונה בין הבתים בדו משפחתי, באופן המעניק את התחושה שכל בית אכן עומד בפני עצמו ומבלי לפגוע בהרגשת הפרטיות, אלא שבדרך זו ניתן לזרז את הליך קבלת היתרי בנייה ולהוזיל את העלויות.

קושי נוסף הניצב בפני האדריכלים במהלך עיצוב פנים לדו משפחתי מתייחס לכך ששני הבתים נבנים על מגרש אחד המחולק לשניים וחולקים קיר משותף. כתוצאה מכך נוצר בדרך כלל מצב של שני מגרשים צרים וארוכים, כשבכל אחד מהבתים יהיו שלושה כיווני אוויר בלבד, זאת להבדיל מבית פרטי הנהנה מארבעה כיווני אוויר.

המטרה: להתאים את הבית לצורכי המשפחה תוך התחשבות במגבלות השטח הנתון

על מנת לעשות שימוש בחלל בצורה אופטימלית ולהימנע ממסדרונות, ניתן למקם את דלתות הכניסה לאורך הבית, בעוד שאת האלמנטים שאינם מצריכים חלונות, כמו לדוגמה המדרגות, מומלץ להציב בקיר המשותף לשני הבתים.

הנדסאית האדריכלות ליאת באר, המתמחה בעיצוב פנים לדו משפחתי, בתים פרטיים, דירות יוקרה וחללים מסחריים, מסבירה שישנם מגוון גורמים שונים שאותם יש לקחת בחשבון במהלך תכנון הבתים הדו משפחתיים, וחשוב להכיר את כל ההיבטים על מנת שהבית יותאם מיטבית לצורכי האנשים שיתגוררו בו תוך התחשבות במגבלות השטח הנתון. בשל גודל המגרש המצומצם וצורתו המלבנית, חשוב להקפיד על תכנון הנדסי ועיצוב פנים מחושבים ומדויקים, זאת במטרה לנצל באופן המקסימלי את גודל המבנה הניתן לבנייה.

ניתן, לדוגמה, למקם בקומת הקרקע את החללים הציבוריים כגון המטבח, הסלון ופינת האוכל, בעוד שבקומה הראשונה מומלץ למקם את חדרי השינה והמקלחות הפרטיות של בני הבית, תוך הפיכת המרתף לממ"ד שיכול לשמש גם כחדר אורחים, חדר שירות או חדר משחקים.

תוכנית אדריכלית לבית פרטי | ליאת באר

בואו נדבר

השאירו פרטים בטופס ונשוב בהקדם.

כל הזכויות שמורות לליאת באר - אדריכלות ועיצוב פנים